حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷شهریور


شهید شاخص سازمان بسیج دانش آموزی  فارس در سال تحصیلی 96-95

کوچکترین غواص
شهید شاخص سازمان بسیج دانش آموزی  فارس در سال تحصیلی 96-95
شهید مهدی مهربان جهرمی 
نام پدر : غلامعلی
ولادت:1/12/1350
تحصیلات: سوم راهنمایی
مسئولیت در زمان شهادت:غواص تخریب چی لشکر33المهدی (عج)
شهادت: 4/10/1365- شلمچه-عملیات کربلای 4

شهید مهدی مهربان جهرمی در روز یک شنبه اول اسفند 1350در خانواده ای مذهبی و, ولایتمدار  در شهرستان فسا دیده به جهان گشود.به واسطه شغل پدر ، که شغل مقدس معلمی بودتا سال 1352در شهرستان فسا مقیم و از آن سال به بعد به شهرستان جهرم عزیمت نمودند.مهدی هم در این دوران به کودکستان میرفت و کودکی پر تحرک و پرجنب و جوش بودو از همان کودکی لبخند همیشه بر لبانش نقش بسته بودو ادب و نوع برخوردش زبانزد عام وخاص شده بود.

پس از آن ،دوران تحصیلات ابتدایی رادر دبستان قائم مقام شهرستان جهرم ادامه دادو از ده سالگی واردشجره طیبه بسیج شد،بسیار فعال بودو پس از درس و مدرسه ، بقیه وقتش را در بسیج می گذراند.

پس از دوران دبستان وارد مدرسه ی راهنمایی شهیدمحجوبی شدکه  دوران  تحصیلات مهدی در این مقطع  همزمان با هشت سال دفاع مقدس بود.فعالیت های اجتماعی مهدی تابع برنامه های بسیج بودو به عنوان یک دانش آمموز بسیجی موفق در همه عرصه ها سعی میکرد فعال باشد.شنا را از کودکی در حد مقدماتی آموخته بودو در آموزش غواصی در دریاچه سد دز شناگر قابلی شده بود.شور و شوق نویسندگی داشت و موضوع انشاء را در کلاس ، پانزده،شانزده صفحه می نوشت.

پیش از رسیدن به سن تکلیف مقید به انجام همه عبادات واجب بود،روحی بلند و جستجوگر داشت و برای هر موضوعی «چرایی» در ذهنش نقش می بست و برای پاسخ سوالاتش تلاش می کردکه از معلمان و اطرافیان و بزرگترها جواب بگیرد.که این نشانگر روحیه پژوهشی و شناخت حق در او بود.

پدر مهدی اکثر اوقات در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور داشت و به خاطر مسئولیتش در وزارت آموزش و پرورش ، هر جا لازم بود ایشان را از جبهه فراخوانده و در سنگر علم از او مدد می جستند ، ایشان به عنوان مدیر کل تربیت معلم کشوردر سال 1363خدمات ارزنده ای را انجام داده اند.

مهدی در اکثر سخنرانی های امام جمعه فقید جهرم،با پدر و مادر شرکت می کردو نوا های آهنگران و کویتی پورو سرود های انقلابی را زیاد گوش می داد.عاشق حضرت امام (ره) بود و معنی ولایت فقیه را با تمام وجود درک کرده بود.از خصوصیات زیبای اخلاقی مهدی حلم و بردباری او بوددر کارهای باغداری و باغبانی نیز به پدر کمک می کرد.مهدی در کنار همه این خصوصیت های ناب ، برای به جبهه رفتن آرام و قرار نداشت و اصرار می کرد که به جبهه برود.چون سیزده ساله بود از طریق اعزام نیرو او را نمی پذیرفتند، برادر بزرگ و پدرمهدی هم در جبهه ها بودند.آنقدر پافشاری کردکه بالاخره از طریق سردار پابرهنه جبهه ها شهید حاج علی اکبر رحمانیان توانست مسئولین را راضی کند.آری کربلای ایران یعنی وجود قاسم ها و علی اکبر های ولایت که با جان و دل فریاد بر می آورندکه شهادت برای ما «احلی من العسل » است. و اینگونه مهدی لباس رزم را بر تن می کندو در دفاع از حریم ولایت و خاک وطنش همقدم با برادر و پدر می شود.پس از طی آموزش های مختلف ، به عنوان غواص تخریب چی در لشکر 33المهدی (عج)قابلیت های خود را نشان می دهدو سرانجام در عملیات کربلای 4  در منطقه عملیاتی شلمچه آسمانی می شود، چندین سال پیکر مطهر مهدی در دشت کربلای شلمچه گمنام بودو سرانجام پس از سالها چشم انتظاری مادر و پدر ،توسط بچه هی تفحص پیکر مطهر شهید مهدی مهربان شناسایی می گردد.
روحش شاد و راهش مستدام

شعری از مربی پرورشی شهید مهدی مهربان خطاب به پدر بزرگوار این شهید یک سال پس از گمنامی:

به خون نشست قامت شقایق جوان تو                 درود بر تو باد و بر مهدی مهربان تو
چه غم اگرنخوانده ای نمازبرجنازه اش                خدا نماز خوانده بر غریب بی نشان تو
الا گل غریب من  ،کجات جستجو کنم                     کدام لاله سرزد از پلاک و استخوان تو

بخشی از وصیت نامه شهید مهدی مهربان جهرمی :
مواظب اعمال خویش باشیدو به سوی تقوا و رستگاری روی آوریدو از گناه بپرهیزید.
ای دانش آموزان درس بخوانیدو همین طور که به دنبال درس می رویدو درس میخوانیدنمازتان را هم ترک نکنیدو همیشه به مجالس دعا بروید.در نماز های جماعت شرکت کنیدباز هم تکرار می کنم به دنبال نماز بروید که نماز دین انسان را کامل می کند.

ای مردم ، ای ملت شهید پرور با امام همراه باشید و او را یاری کنید ، به دنبال گروه گراها و خط بازی ها نرویدکه عاقبت نا خوش به دنبال دارد.
شعار مرگ بر آمریکا هم از یادتان نرود...

بسیج دانش آموزی خفر
۲۷شهریور

شهیده شاخص سازمان بسیج دانش آموزی فارس در سال تحصیلی 96-95

بسیج دانش آموزی خفر
۲۷شهریور




شهیده دانش آموز شهناز بندی- شهیده شاخص سازمان بسیج دانش آموزی فارس در سال تحصیلی 96-95
ولادت: 11/9/1354-  شهرستان گراش
تحصیلات :دوم راهنمایی
شهادت : 12/4/1367
محل شهادت: آبهای نیلگ ون خلیج همیشه فارس
علت شهادت: حمله ناوگان هوایی آمریکای جنایتکار –ناو وینسنس –به هواپیمای مسافر بری ایر باس جمهوری اسلامی ایران

محل دفن:گمنام...


شهیده دانش آموز شهناز بندی فرزند امیر علی در تاریخ 11/9/1354در شهرستان گراش و در خانواده ای مومن و متدین و ولایتمدار دیده به جهان گشود .چهارمین فرزند خانواده شهید بندی دوران کودکی را با شادی و نشاط پشت سر گذاشت و در دامان مادری مهربان و مذهبی درس چگونه زیستن را آموخت .از همان دوران کودکی دختری آرام ، خوش رو و خوش اخلاق بودو با همه اقوام و خویشان و همسایگان با خوشرویی برخورد می کردو با همه دوست و مهربان بود.
شوق کلاس اول و شور عجیب رفتن به مدرسه در وجود شهناز نمایان بودوقتی به سن 7سالگی رسیددست در دستان مادر راهی سنگر علم و میدان علم آموزی شدو در سال 1361پای به دبستان دخترانه قائدی گذاشت.آن روز مادر برای بدرقه دخترش تا مدرسه آمده بود.

سعی و کوشش فروان می کرد تا در میدان علم و عمل نفر اول باشد.
از همان ابتدا،آثار نور ایمان در چهره اش پیدا بود و در راه کسب معنویت با پدر و مادر همقدم بود.در تظاهرات و  راهپیمایی های انقلاب به همراه خانواده و دوستان شرکت می کرد،کم کم که بزرگتر شدفهم و بینش او از انقلاب بیشتر می شد. 

5سال ابتدایی را با موفقیت به پایان رساندو برای گذراندن دوره راهنمایی پای به مدرسه فانی زاده نهاد.در فعالیت های مدرسه کوشا بودو در تهیه مربا و ترشیجات ، در کمک به پشت جبهه با دوستان همراه بود.

همزمان با درس و مدرسه در کارهای خانه به مادر کمک می کرد،چیزی که همیشه برایش مهم بودحجاب اسلامی و نوع پوشش و عفاف و حجاب بودو در رعایت آن بسیار دقت می کرد.2سال از دوره راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند.در میان همسن و سالانش از یک ویژگی خاصی برخوردار بود و اینکه نمازش را به موقع و اول وقت می خواندو از کمک به دیگران در هیچ کاری فرو گذاری نمیکرد، هر چه را برای خود دوست می داشت برای دیگران هم دوست می داشت .هیچ وقت با دیگران سخنی نگفت که باعث اذیت و آزار دیگران شود.

شهناز مقطع دوم راهنمابی را پشت سر گذاشته بود که به همراه خانواده با توجه به شرایط شغل اهالی شهرستان و همچنین اقتضای شغل پدر عازم دبی شدند.

هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران که از بندر عباس عازم دبی بود برفراز آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در پرواز بودکه بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار پرده از ماجرایی تلخ را برداشت و ناوگان هوایی آمریکای ضد حقوق بشر، توسط ناو وینسنس در تاریخ 12/4/1367، این هواپیما را با 298سرنشین در حریم آبهای خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با شلیک دو فروند موشک مورد هدف قرار داد که نمونه ای دیگر از جنایت استکبار جهانی بر ملا و چهره پلید شیطان بزرگ نمایان گشت.

شهناز هم که با 5 عضو خانواده اعم از پدر و مادر عازم این سفر بودنددر خلیج تا همیشه فارس جاودانه شدندو شهناز  سیزده ساله آسمانی با اقتدا به سیده نساء العالمین حضرت زهرا (س) ، نشان در بی نشانی گرفت  ,مزار مطهرش تا ابد در وسعت خلیج  همیشه فارس ودر قلب تمام مردم ایران ودر سمت قبله ی گمنامی است. 

روحش شاد و راهش مستدام...

بسیج دانش آموزی خفر
۲۷شهریور

بسیج دانش آموزی خفر
۱۶شهریور

دانش آموزان بسیجی و پرشور ممسنی از طریق بسیج دانش آموزی، بیانیه ای علیه لایحه الحاق جمهوری اسلامی به پروتکل کنوانسیون حقوق کودک در مورد حضور در منازعه مسلحانه صادر کردند که متن این بیانیه به صورت زیر است...

بسم الله الرحمن الرحیم
«یأیُّها الَّذینَ ءامَنوُا اصبِروا وَ صابِروُا وَ رابِطوُا و اتّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُم تُفلِحُون»
این حرف خداست، و کسی که دانش آموزان را از این کار منع میکند، سعی در بی ایمان نشان دادن دانش آموزان را دارد.
ای  لشکریان خدا ! همچون قاسم(ع) به پا خیزید که بار دیگر یهود به موسی(ع) خیانت کرد. به نفسهایتان قسم که اگر هم قسم شویم ، با اذن رهبرمان با خاک یکسانشان خواهیم ساخت.
اگر ندای امام خویش را لبیک نگوییم، حسین بن علی(ع)ها را بار دیگر به قتلگاه خواهند کشاند. شما پیروزید و در پیروزیتان شکی نیست ... فان حزب الله هم الغالبون
و اما این حرف ما نیست ، حرف امام ماست:
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند؛ اگر سرمان را بالای دار برند؛ اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند؛ اگرهستیمان را در جلوی دیدگانمان به غارت برند؛ هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.(صحیفه نور/ جلد 21/ ص98)
ما این حقوق کودک را  نمیخواهیم ، ما شهادت میطلبیم. ما حسین فهمیده ایم... بهنام محمدی هستیم.
شاید نتوانیم اسلحه ژ-3 را حمل کنیم اما تا آخرین نفس آنرا روی زمین میکشیم و از صحنه نبرد خارج نمیشویم.
آنها با جنگ و فتنه نتوانستند کاری از پیش ببرند. حال به سرمایه های انقلاب چشم دوخته اند. دیروز میگفتند ایران موشک دارد، ایران بمب اتم میسازد. به قول خودشان اینها را با مذاکره حل کردند.
اما خودشان اکنون فهمیده اند و اگر نفهمیده اند ،بفهمند که ما از عماد و سجیل و شهاب کشنده تریم و از بمب اتم هم ویرانگرتر...
این نیروی بزرگ خدا شهر ها و روستاهایتان را ویران نخواهد کرد، بلکه تفکر استکبار را نابود خواهد ساخت، صهیونیسم را از روی زمین برخواهد داشت و آه از نهاد جریان سازش طلب بلند خواهد کرد. باذن الله
آری آنان که در سیزده آبان شکست تلخ و سنگینی از ما خوردند، اکنون به فکر انتقام برآمده اند.
اما دوستان من!  لانه های جاسوسی را در پیش داریم.
اگر صاظمان ملل مطهد!  به اجرای حقوق کودک اهتمام میورزد، بد نیست نگاهی به یمن، سوریه، عراق و فلسطین بیندازد. آنان هر روز ما را ناقض حقوق بشر می خوانند و تحریم های جدیدی بر ما تحمیل میکنند، پس حالا چه شده است که برای ما حقوق کودک وضع میکنند؟!
 این لایحه برای ما هیچ اهمیتی ندارد؛ زیرا ما گوش به فرمان هیچ کسی به جز یک نفر نیستیم...
او که به جای کاخ سفید و سیاه، بیت دارد...
بیتش به جای فرش، عرش دارد...
او ثروتمندترین رهبر دنیاست؛ زیرا میلیونها بسیجی دارد که هر لحظه آماده ی جان دادن در راه او هستند.
ما دانش آموزان بسیجی ممسنی با اعلام مخالفت شدید خود در مورد لایحه "الحاق جمهوری اسلامی یا پروتکل کنوانسیون حقوق کودک درمورد حضور در منازعه مسلحانه" ، میگوییم:
دوست و دشمن بدانند _دوستان تا بدانند که دشمن ترسیده است و دشمنان تا اقتدار دانش آموزان ایرانی را بفهمند_ که ما هم اکنون به امر رهبرمان در جهاد اکبر مشغول به نبرد با استکبار هستیم و اگر سید علی حسینی خامنه ای(مد ظله) دستور جهاد اصغر را صادر کند، با یاری دوباره و دوچندان خداوند متعال، در تل آویو و حیفا طوفانی به پا خواهیم کرد، به بلندای طبس... و چه بسا بیشتر...
 هم آمریکا بداند، هم متحدانش بدانند و هم سگ نگهبانش، رژیم غاصب صهیونیستی بداند که باید مهر خاموشی بر دهانشان بزنند و کاری به کار ما نداشته باشند که اگر صبرمان لبریز شد، قبل از ظهور آقایمان(عج) ، مبارزه بزرگ را شروع میکنیم.
 و در پایان می ستاییم سخن فرمانده بزرگوار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی( نور چشم انقلاب) را که گفتند:
 این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی، بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. آمریکا و قدرت‌های نظامی او در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند.
و من الله توفیق
دانش آموزان بسیجی ممسنی1395/6/6

بسیج دانش آموزی خفر
۱۶شهریور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند. این پیام، امسال در حالی منتشر می‌شود که با کارشکنی‌های حکّام سعودی، زائران جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج بیت‌الله الحرام حضور ندارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام امسال خود تأکید نمودند: «جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.»متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز (دوشنبه پانزدهم شهریور ۱۳۹۵) منتشر شد به شرح زیر است:

 
بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّدٍ و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسانٍ الی یوم الدّین.

 برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!

 موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال(۱) در برابر خالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا»(۲) و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ»(۳) و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد»(۴) ابعاد بی‌انتها و متفاوت آن را روشن میسازد.

 در این فریضه‌ی بی‌نظیر، امنیّت زمان و مکان همچون نشانه‌ای آشکار و ستاره‌ای درخشان، دل انسانها را آرامش میبخشد و حج‌گزار را از محاصره‌ی عوامل ناامنی که از سوی ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشر را تهدید کرده است بیرون میکشد و لذّت ایمنی را در دوره‌ای معیّن به او میچشاند.

 حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد و فاصله‌ی آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی بر جوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد. حجّ اسلامی و توحیدی، مظهر «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(۵) است؛ جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.

 آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه‌ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود میلرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌الله و المسجد الحرام کرده(۶) و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه‌ی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه‌ی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمانی باصهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ی آنان میدانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند.

 اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش(۷) منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه‌ی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاق‌نظر دارند؛ و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحب‌نظران مطرح شد. تعلّل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه‌جانی که جان شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنّم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلّم است. مردان قسیّ‌القلب و جنایت‌کار سعودی آنان را با جان‌باختگان، در کانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنه‌ی آنان، آنها را به شهادت رساندند. چند هزار خانواده از کشورهای گوناگون عزیزان خود را از دست دادند و ملّتهای آنان داغدار شدند. از جمهوری اسلامی نزدیک به پانصد نفر در میان شهدا بودند. دل خانواده‌ها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگین و خشمگین است.

 حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه‌ی هولناک، با نهایت بی‌شرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی نیز سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته‌ی اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکار ساختند.

 بوقهای تبلیغاتی آنان اعم از سیاستمدارانی که رفتار آنان در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکار و حرام‌خواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا میدهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتّی وجدان حرفه‌ای هم مانع دروغ‌سازی و دروغ‌گویی آنان نیست، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسلامی را در محروم‌سازی حجّاج ایرانی از حجّ امسال، متّهم نشان دهند. حکّام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته‌اند؛ سیاست‌بازانِ از خدا بی‌خبری که دستِ دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته‌اند و دامنه‌ی ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گسترده‌اند؛ حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب(۸) کرده‌اند، متّهم میکنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّىٰ سَعىٰ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الفَساد * وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.(۹)

 امسال نیز بنا بر گزارشها، علاوه بر صدّ(۱۰) حجّاج ایرانی و برخی ملّتهای دیگر، حجّاج دیگر کشورها را در محدوده‌ی کنترل‌های نامعهود(۱۱) با کمک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده و خانه‌ی امن الهی را برای همه ناامن کرده‌اند. جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف(۱۲) الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.

 برادران و خواهران مسلمان! امسال جای حجّاج مشتاق و بااخلاص ایرانی در مراسم حج خالی است، ولی آنان با قلبهای خود حاضر و در کنار حاجیان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا میکنند که شجره‌ی ملعونه‌ی طواغیت نتوانند گزندی به آنان برسانند. برادران و خواهران ایرانیِ خود را در دعاها و عبادتها و مناجاتهای خود یاد کنید و برای رفع گرفتاری‌ها از جوامع اسلامی و کوتاه شدن دست مستکبران و صهیونیست‌ها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامی دعا کنید.

 اینجانب یاد شهدای منا و مسجدالحرام در سال گذشته و شهدای مکّه در سال ۶۶ (۱۳) را گرامی میدارم و از خدای عزّوجلّ برای آنان طلب مغفرت و رحمت و علوّ درجات میکنم و با سلام به حضرت بقیّةالله اعظم (روحی له الفداء) دعای مستجاب آن بزرگوار را برای اعتلای امّت اسلامی و نجات مسلمانان از فتنه و شرّ دشمنان طلب مینمایم.
 
و باللّه التّوفیق و علیه التُّکلان         
سیّدعلی خامنه‌ای                
آخر ذی‌القعده ۱۴۳۷               
۹۵/۶/۱۲        
بسیج دانش آموزی خفر
۱۴شهریور

اصلیترین مبنای انقلابیگری، به ماندگاری دائمی حقیقت انقلاب باز می‌گردد. این اصل، پاسخ دهنده ادعای برخی مبنی بر تبدیل انقلاب به جمهوری اسلامی است؛ در صورتی که جمهوری اسلامی چیزی جز صورت و مظهر انقلاب نیست و در نتیجه این دو حقیقت، از هم جداشدنی نیستند.

بر این اساس انقلاب بر پایه ارزش‌ها و معارف اسلامی، حرکتی دائمی به سمت آرمان‌های عالی و تغییرناپذیر خود دارد. مبتنی بر مایه‌های معرفتی اسلام، مبانی انقلاب در همه شئون زندگی و حکومت از جمله مسائل سیاسی حضور پیدا می‌کند. از این رو مبتنی بر اصل اسلامی «ایمان بالله و کفر به طاغوت»، مبارزه با استکبار جزو مبانی اصیل انقلابیگری به حساب می آید و دو قطبی انقلاب – استکبار، محوری‌ترین دوگانه مشروع در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

عصبانیت قدرت‌های مادی عالم از امام (ره) و امت ایران اسلامی هم به همین اصل بر می‌گردد و فشارها و تحریم‌های دشمنان، ناشی از هراسی است که انقلاب به واسطه ظلم‌ستیزی و نفی همیشگی استکبار در دل آن‌ها ایجاد کرده است.

بسیج دانش آموزی خفر
۱۴شهریور

انقلاب اسلامی، حاصل عزم و ایمان و نیروی انقلابی مردم ایران است که حول ولایت امام راحل (رض) بسیج شد و طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را در هم پیچید و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل داد. طبیعی است که جمهوری اسلامی برای دوام و بقای خود و دستیابی به اهداف والای انقلاب به همین نیروی انقلابی نیازمند است. مبتنی بر این واقعیت است که رهبر معظم انقلاب با اطمینان می‌فرمایند:

«بعد از رحلت امام، ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم؛ این یک واقعیتی است. بنده در این سالها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در این مطلب باشد، متوجّه این حقیر هم هست؛ هرجا انقلابی بودیم، جهادی حرکت کردیم، بر روی آن ریل حرکت کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا کوتاهی کردیم و غفلت کردیم، عقب ماندیم. میتوانیم برسیم به شرط اینکه انقلابی حرکت کنیم و انقلابی پیش برویم»(۱۴/۳/۹۵)

دشمنان نیز بهخاطر شناختی که از این حقیقت بهدست آوردهاند، دائما در تلاشند تا این نظام مقدس را از محتوای اسلامی و انقلابی خود تهی کنند. به همین خاطر، برنامه‌ریزی همه جانبه‌ای برای تغییر محتوا، رفتار و افکار انقلابی مسئولان و مردم، ولو با حفظ صورت جمهوری اسلامی، انجام داده اند.

بنابراین احیاء و حفظ تفکر و جهت‌گیری انقلابی، شرط دستیابی به شعارها و آرمان‌هایی است که امام(ره) و امت در طول نهضت برای تحقق آن‌ها مبارزه کردند و با حفظ این روحیه است که می‌توان از مشکلات و موانع موجود کشور عبور کرد و به پیشرفت روزافزون ایران اسلامی سرعت بخشید. دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی و نفوذ چشمگیر آن در منطقه نیز، ناشی از روحیه و عملکرد انقلابی است و نباید فراموش کرد که کنار گذاشتن آن، فرجامی جز بلعیده شدن در هاضمه استکبار جهانی نخواهد داشت. در واقع حفظ هویت انقلابی مردم و مسئولان، عامل اصلی قدرت و اقتدار ملّی و ضامن ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و مصونیت بخش کشور از تطاول و تعرّض قدرت‌های استکباری است.

بسیج دانش آموزی خفر
۱۴شهریور

انقلابی‌گری و انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن به عنوان یک نقشه راه با اینکه مفهوم جدیدی نیست، لیکن دومین موضوعی است که پس از تبیین پروژه نفوذ از جانب رهبر معظم انقلاب، توسط معظم له در ماه‌های اخیر و مشخصاً در بیاناتی که ایشان در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ به مناسب سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) ایراد فرمودند و همچون بیانات دیگر ایشان از ژرفای عمیقی برخوردار است، مورد توجه قرار گرفته است. به بیان دیگر انقلابی‌‌گری و انقلابی‌بودن، مسئله‌ای است که پس از گذشت سال‌ها از وقوع پدیده انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، همچنان زنده و محل بحث است. هرچند تبیین این مسئله در طول سال‌های گذشته همواره در بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب ظهور و بروز داشته است، اما به نظر می‌رسد در دیدارها و بیانات اخیر ایشان تمرکز محسوسی بر روی آن وجود دارد.


در همین راستا باید تأکید داشت، در سال‌های گذشته بعضی مفاهیم و گفتمان سازی ها از جانب ولی امر مسلمین جهان مطرح شده که هر کدام مبتنی بر مبانی خاصی بوده و اهداف ویژه‌ای را نیز دنبال می کند. به عنوان مثال در بحبوحه فتنه ۸۸ که یک کودتای تمام عیار ضد جمهوری اسلامی، ضد دموکراسی و اسلامیت نظام بود، رهبر فرزانه انقلاب «بصیرت» را که مبحثی پرظرفیت و دارای ریشه‌های عمیق در ادبیات اسلامی و سیاسی است مطرح نمودند، کما اینکه هنوز هم می‌طلبد که این بحث مورد واکاوی قرارگیرد. پس از آن، رهبر معظم انقلاب بحث «نفوذ» را مطرح کردند که آن هم یک بحث کلیدی مرتبط با شرایط امروز کشور است. پس از نفوذ نیز، بحث «انقلابی‌گری» و «انقلابی بودن» از سوی معظم له مطرح شد که به نظر می رسد انتخاب این واژه هم از جهت ظرفیت و هم از جهت تناسب با شرایط و راهگشا بودن در میدان عمل (praxis) و قابل طرح بودن در عرصه بین‌المللی بسیار داهیانه است.


لذا طرح مجدد مفهوم انقلابی گری و معرفی شاخص های پنجگانه آن از سوی رهبر معظم انقلاب و درخواست ایشان از مردم و مسئولان جهت بسط و توسعه روحیه انقلابی گری در ابعاد مختلف وجودی در حالی صورت گرفته است که اقدامات دشمن نیز به خصوص در طول یک سال اخیر و مشخصاً در پسابرجام جهت تشدید تقابل نرم با جمهوری اسلامی ایران از طریق طراحی و پیشبرد سناریوی نفوذ، هجمه به نهادهای انقلابی، تلاش برای دور نمودن مردم و مسئولان از اهداف و مبانی و ارزش های انقلاب و همچنین ایجاد دو قطبی های کاذب اعم از تندرو و میانه رو و ... نیز افزایش یافته است.

بسیج دانش آموزی خفر
۱۴شهریور




شهید زنده باشیم

دعا کنید شهید ” باشیم”

نه اینکه فقط شهید” بشویم”.

اصلا تا شهید نباشیم، شهید نمیشویم.

   تا حالا فکر کرده اید پشت بعضی دعاهای شهادت،

یک جور فرار از کار و تکلیف است. !!!!

سریع شهید شویم تا راحت شویم! !!!!

   اما دعا کنید قبل از اینکه شهید بشویم، یک عمر شهید باشیم.

              شهید که ” باشیم” خودش مقدمه میشود تا

شهید هم “بشویم”
” ان شاءالله “

التماس دعا

بسیج دانش آموزی خفر