حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

۲۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹تیر
خاوران عزادار شد: کهنسال ترین امام جمعه کشور درگذشتسه شنبه, تیر ۲۹, ۱۳۹۵, ۸:۱۷خبر مهمثبت نظر

*امام جمعه سابق خاوران، مسن ترین امام جمعه کشور به دیار باقی شتافت*
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه سابق شهر خاوران دعوت حق را لبیک گفته و بعد از چند سال که در بستر بیماری بودند شب گذشته در سن ۹۶ سالگی به رحمت خدا پیوست
حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمدعلی هاشمی امام جمعه سابق شهرخاوران ، نقش مهمی در روشنگری مردم خاوران و منطقه خفر در قبل ازپیروزی انقلاب  اسلامی داشته است.
این عالم پارسا و پرهیزگار در نشست چند سال قبل سراسری ائمه جمعه کشور به عنوان مسن ترین امام جمعه کشور معرفی شد.
وی به دلیل عارضه سکته مغزی وقلبی بیش از ۳ سال بود که در بستر بیماری به سر می برد که علیرغم بیماری در عزاداری ایام محرم.راهپیمایی ها و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی در کنار مردم حضور یافت.
این عالم جلیل القدر در شمار افراد نادری بود که از سال ها قبل از انقلاب روح مجاهدت و مبارزه در راه خدا و عدم تسلیم در مقابل ظلم و سلطه طاغوتی را در بیان و عمل خود آشکار ساخت و در دوره اختناق یکی از چهره های مبارز شهرستان جهرم به شمار می رفت. تلاش خستگی ناپذیر ایشان در اوان مبارزات عمومی مردم و سپس با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری فعالانه مردم بخش خفر و شهر خاوران از جمله برگ های زرین عمر بابرکت ایشان است.
آشنایی حجت الاسلام هاشمی با امام  خمینی رحمه علیه به سال های قبل از خرداد ۱۳۴۲ برمی گردد . همیشه  از نهضت امام در تمام دوران حمایت می کرد و بارها خدمت امام می رسید  .  هچنین بعد از رحلت امام (ره) مدافع ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری بوده است .
مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) شهر خاوران همواره ارادت ویژه ای به این سید بزرگوار که از سلاله پاک ائمه است ، داشته و  فضای معنوی و مذهبی این شهر را مدیون حضور ایشان می دانند.
سال گذشته حجت الاسلام سید علی صحراییان  که از شاگردان  مشارالیه  می باشد به عنوان امام جمعه جدید خاوران معرفی شده است.
خاوران آنلاین این مصیبت بزرگ را  تسلیت عرض می نماید.


بسیج دانش آموزی خفر
۲۳تیر

سم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.(۲)

 تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را به همه‌ى شما برادران و خواهران عزیز که در این مجلس تشریف دارید، و به سفراى محترم کشورهاى اسلامى که حضور دارند، و به ملّت ایران که حقیقتاً شایسته است انسان با همه‌ى وجود و با همه‌ى دل به این ملّت بزرگ و مؤمن و وفادار و شجاع و فداکار تبریک بگوید عید سعید فطر را. همچنین تبریک عرض میکنیم این عید را به امّت بزرگ اسلامى که «اَلَّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا»؛(۳) خداى متعال این روز را براى امّت اسلامى عید قرار داده است.

 در این عید، مردم به دو رکن اساسى دعوت شده‌اند: به توحید و به وحدت. توحید در همین ذکر عمیق و پُرمعنایى است که در نماز عید وجود دارد که دنباله‌ى آن هم زکات است؛ [یعنى‌] هم صلات است، هم متمّم آن زکات است؛ این در این روز نِماد توحید است. وحدت هم که درواقع از همین توحید سرچشمه میگیرد، همدلى مسلمانها است؛ جسمها در نماز و در اجتماعات عید در کنار هم، و دلها متوجّه به یک مرکز، مرکز عظمت الهى، مرکز قدرت و رحمت حق؛ این روز یک چنین روزى است.

 البتّه امروز متأسّفانه دنیاى اسلام از وحدت محروم است، دچار مشکلات و دچار درگیرى است. وقتى آشفتگى به میان آمد، وقتى درگیرى میان مسلمانها به وجود آمد، معنویّت هم کم میشود. معنویّت و ایمان، طبق منطق قرآن تا حدود زیادى به آرامش احتیاج دارد؛ هُوَ الَّذى اَنزَلَ السَّکینَةَ فى قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایمانًا مَعَ ایمانِهم؛(۴) وقتى سکینه بود، وقتى آرامش بود، وقتى امنیّت بود، نوبت میرسد به اینکه انسانها بر ایمان خود بیفزایند؛ با عمل صالح، با توجّه، با ذکر. وقتى در یک کشور اسلامى و در یک مجموعه‌ى اسلامى، مردم بر جان خود، بر مال خود، بر امنیّت خود بیم دارند و مأمون(۵) نیستند، امنیّت ندارند، آنجا سکینه هم وجود ندارد؛ سکینه که نبود، این ازدیاد ایمان هم وجود ندارد؛ امروز مسلمانها دچار این وضعیّتند.

 در خطبه‌ى نماز عرض کردم به مردم، امروز بغداد عزادار است. بسیارى از کشورهاى دیگر اسلامى به‌خاطر جنگها، به‌خاطر خون‌ریزى عزادارند؛ سوریه عزادار است، یمن عزادار است، لیبى عزادار است، بحرین عزادار است. امّت اسلامى شایسته‌ى این‌همه مشکلات نیست.

 این مشکلات از کجا مى‌آید؟ این مشکلات از کدام منبع خبیث و نامبارکى ناشى میشود؟ چه کسى این نطفه‌ى ناپاک تروریسم را در دنیاى اسلام ترویج میکند؟ در زبان، همه از تروریسم تبرّى میجویند و گاهى على‌الظّاهر یک تظاهر عملى هم علیه تروریسم میکنند 
-به تعبیر رئیس جمهور محترم یک ائتلاف ظاهرى و دروغین و مصنوعى علیه تروریسم تشکیل میدهند- امّا در باطن این‌جور نیست؛ در باطن تروریسم را ترویج میکنند. ما فراموش نکرده‌ایم آن روزهایى را که در اوایل قضایاى سوریه، سفیر آمریکا بلند شد رفت در بین معارضین تا به آنها دلگرمى بدهد و آنها را وادار کند که یک منازعه‌ى سیاسى را تبدیل کنند به یک جنگ داخلى. این کار کوچکى است؟ خب منازعات سیاسى در خیلى از کشورها هست؛ چرا باید منازعه‌ى سیاسى را تبدیل کنند به جنگ؟ [آن‌هم‌] جنگ در خود یک ملّت و برادرکشى. بعد هم با پول و با درآمدهاى نفتى حرام، جوانهایى را از اطراف و اکناف جمع کنند [و به آنجا] متوجّه کنند؛ در سوریه یک‌جور، در عراق یک‌جور. حالا که دیگر گسترش پیدا کرده است؛ در بنگلادش، ترکیه و دیگر جاها. اینها است که دنیاى اسلام را دچار این بدبختى‌ها میکند و این ناامنى را به وجود مى‌آورد. چرا ما دشمن خودمان را نمى‌شناسیم؟

 بعضى خیال میکنند اینکه ما بر روى دشمنى آمریکا با ما تکیه میکنیم، ناشى از تعصّب است؛ نه، ناشى از شناخت است، ناشى از تجربه است. ما ۳۷ سال است داریم تجربه میکنیم این دشمنى‌ها را. از اوّل انقلاب اینها کمر بستند به دشمنى امام بزرگوارِ ما و حرکت عظیم او؛ از اوّل انقلاب شروع کردند به توطئه، هنوز هم دارند میکنند: سعى کردند اقوام ایرانى را علیه جمهورى اسلامى بشورانند، موفّق نشدند؛ سعى کردند عناصر وابسته را علیه مردم بشورانند، تا حدودى هم توانستند امّا مردم بر آنها غلبه پیدا کردند؛ تا امروز هم این سعى را دارند میکنند امّا ملّت بیدار است، دولت هشیار است، مسئولین آماده‌اند.

 متأسّفانه در مناطق دیگر و کشورهاى دیگر این نقشه عملى شده است؛ کسانى با پول، با تماس، با سلاح مدرن به کمک تروریست‌ها میروند. این‌همه سلاح مدرن را تروریست‌ها از کجا مى‌آورند؟ با چه پولى میخرند؟ اینها آن چیزهایى است که دنیاى اسلام را، امّت اسلام را زمین‌گیر میکند؛ اینها را باید فهمید، اینها را باید شناخت.

 امروز مشاهده میکنیم که در مناطق دیگر هم این کار را دارند میکنند. ما در مسئله‌ى بحرین هیچ دخالتى نکردیم و نخواهیم کرد امّا نصیحتشان داریم میکنیم، آنجا هم یک منازعه‌ى سیاسى است؛ دارند کارى میکنند که این منازعه‌ى سیاسى را بکشانند به یک جنگ داخلى؛ اگر آگاهى دارند، اگر معرفت دارند، اگر خِرد سیاسى بر آنها حاکم است، خب نکنند این کارها را. مخالفت سیاسى و منازعه‌ى سیاسى در هر کشورى ممکن است وجود داشته باشد؛ چرا باید کارى کنند که ملّتها را وادار کنند به پنجه زدن و مردم را در مقابل هم قرار بدهند؟ اینها اشتباهاتى است که امروز متأسّفانه در برخى از کشورهاى دیگر اسلامى انسان مشاهده میکند.

 استکبار جهانى و در رأس آنها آمریکا میخواهند این منطقه را سرگرم و مشغول به خود بکنند تا رژیم صهیونیستى نفَس راحتى بکشد؛ اینها میخواهند مسئله‌ى فلسطین را به فراموشى بسپرند، اینها میخواهند وجود یک جغرافیا و یک ملّت را انکار کنند. فلسطین یک کشور پدیدآمده‌ى جعلىِ امروزى نیست، فلسطین هزاران سال تاریخ دارد، ملّت فلسطین یک ملّت است، صاحب یک سرزمین است، صاحب یک منطقه‌ى جغرافیایى است؛ استکبار میخواهد اینها را انکار کند و ملّت فلسطین را انکار کند. این فشارهایى که امروز وحشى‌هاى صهیونیست دارند بر ملّت فلسطین وارد میکنند، اینها سیلى‌اش را خواهند خورد؛ این را بدانند. مسئله‌ى فلسطین مسئله‌ى محورى دنیاى اسلام است، مسئله‌ى فلسطین مسئله‌اى است که هیچ کشورى نباید فراموش کند؛ هیچ کشور اسلامى بلکه حتّى کشورهایى که از وجدان انسانى برخوردارند، نباید فراموش کنند که این یک مسئله‌ى اصلى است، مسئله‌ى اساسى است. یک ملّت مظلوم است، یک ملّت در محاصره است، یک ملّت دائماً دارد در طول این هفتاد سال اخیر مورد ظلم‌وستم قرار میگیرد؛ این را نباید فراموش بکنند. قضایاى دیگر دنیاى اسلام به گمان ما غالباً براى این است که این مسئله‌ى فلسطین فراموش بشود، آن‌وقت فاجعه‌آفرینى میکنند.

 خب، مسئله‌ى یمن را شما ملاحظه کنید. آنچه در یمن دارد اتّفاق مى‌افتد یک فاجعه است، یک فاجعه است. یک سال و چند ماه است که این مردم به یک دلیل واهى به‌وسیله‌ى یک کشور به‌اصطلاح اسلامى دیگر مورد تهاجمند، بمباران میشوند، نه اینکه جبهه‌هاى جنگ بمباران بشود؛ بیمارستان بمباران میشود، خانه‌هاى مردم بمباران میشود، مساجد بمباران میشوند، زیرساخت‌هاى کشور دارد نابود میشود؛ این وضع قابل دوام نیست؛ متجاوز بایستى از تجاوز دست بردارد و دنیاى اسلام باید متجاوز را تنبیه بکند تا کسانى به فکر تجاوز نیفتند.

 ملّت ایران ایستاده است؛ ملّت ایران در این ۳۷ سال نشان داده است که ایستاده است. این یک، و نشان داده است که راه پیشرفت هم ایستادگى است. اگر ملّت ایران تسلیم میشد، ضعف نشان میداد، در مقابل قدرت‌طلب‌هاى عالَم و متکبّرین عالَم کُرنش میکرد، این پیشرفتها هم نصیبش نمیشد؛ راه پیشرفت ایستادگى و استقامت است، تقویت ساخت داخلى است، تقویت عزم و اراده‌ى ملّى است و تقویت ارتباط با خدا.

 عزیزان من! این رازونیازهاى ماه رمضان را قدر بدانید، این دعاها را قدر بدانید؛ این شب‌زنده‌دارى‌هاى مبارک را، این اشکهاى پاکیزه را که در این شبهاى قدر و در این مجالس دعا و مناجات و استغاثه و تضرّع بر چهره‌ها جارى شد، اینها را قدر بدانید، اینها خیلى ارزش دارد؛ اینها دل انسان مؤمن را محکم میکند، توکّل او را به خدا زیاد میکند. وقتى به خدا توکّل کردید، از غیر خدا دیگر نخواهید ترسید، وقتى از غیر خدا نترسیدید، به سمت اهداف عالى خودتان محکم حرکت خواهید کرد.

 پروردگارا! روح مطهّر امام بزرگوار که این راه را به ما نشان داد و ما را در این راه وارد کرد، و روح مطهّر شهیدان عزیز که در این راه جان خودشان را فدا کردند، با پیغمبر و آل پیغمبر محشور بفرما.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

بسیج دانش آموزی خفر
۲۳تیر

ا هرجا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا از ارزشها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم، از این گوشه‌اش زدیم، از آن گوشه‌اش زدیم، تأویل و توجیه کردیم، برای خوشایند عناصر استکبار که دشمنان اصلی اسلام و دشمنان اصلی این نظامند، مدام حرف را جویدیم، حرف را خوردیم، عقب ماندیم؛ قضیه این‌جوری است. راه پیشرفت ایران اسلامی، احیاء روحیه‌ی انقلابی و احیاء روحیه‌ی مجاهدت است.

بسیج دانش آموزی خفر
۲۱تیر

ـ مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت رژیم صهیونیستی

این اعلام از امر به معروف که همان وحدت مسلمین است؛ حکایت دارد. حاکی از تألیف قلوب و نوعی همگرایی بین مسلمانان است. این فریاد و مخالفت باید همگانی باشد، فردی و شهری و محله‌ای نیست .

ازاین‌رو امام می‌فرمایند: «مسلمین باید فریاد کنند. گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارد. نخیر شعار فایده دارد اما اگر همه فریاد بزنندمن تنها هیچ چیز نیست. فریاد یک محله یک شهر هیچ چیز نیست. (۵)

۲ـ زیرسؤال بردن مشروعیت رژیم صهیونیستی

با اعلام روز قدس و ایجاد وحدت بین مسلمانان مشروعیت رژیم صهیونیستی در اذهان جهانیان زیر سؤال رفت و امروز شاهد گرایش مسلمانان در جهان اسلام به اندیشه‌های ناب امام(ره) و زنده شدن آرمان فلسطین در قلوب مسلمین جهان اسلام هستیم.

۳ـ روز قدس سبب ناامنی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی

تهدید امنیتی برای این رژیم از رهگذر روز قدس با حضور وحدت‌آفرین مسلمانان خود عاملی است که میتواند این رژیم را از درون متزلزل کند. مسلمانان می‌توانند از این روز به‌مثابه یک اهرم فشار علیه منافع رژیم صهیونیستی استفاده کنند که خود عامل ناامنی در داخل مرزهای این رژیم خواهد شد.

۴ـ تبدیل مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی و اسلامی

خروج منازعه از قومی و نژادی بین اعراب و صهیونیست‌ها و تبدیل به یک مسئله جهانی از طرف امام(ره) روحی تازه به جان مبارزان فلسطین دمید که به جای یک مسئله ملی و ناسیونالیستی و انتخاب گزینه‌های چپگرا و گرایش به غرب و سازش به گزینه مقاومت اسلامی بیندیشد 

بسیج دانش آموزی خفر
۲۰تیر

حماسه و جهاد / با نگاه به راهبردهای امام(ره) در مقابله با استکبار، راهبرد وحدت در مقابل مستکبران و صهیونسیت‌ها راهبردی حیاتی برای جهان اسلام است و از یک سو امر به معروف که وحدت در بین مسلمین و از سوی دیگر نهی از منکر که تفرقه است؛ می‌باشد.

و بر مبنای اندیشه امام(ره) بازگشت آرامش به جهان اسلام و مقابله با اشغالگران قدس از رهگذر وحدت محقق می‌شود و اعلام روز قدس از سوی امام در ابتدای انقلاب اسلامی ضربه‌ای کاری بر پیکر امپریالیسم بود.

تعیین روز جمعه آخر ماه رمضان به‌منزله روز قدس نه تنها مقابله با صهیونیسم، بلکه مقابله با تمام مستکبرانی بود که از صهیونسیت‌ها حمایت می‌کنند.

در اندیشه امام خمینی(ره)، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان است. ایشان با نام‌گذاری روز قدس و تغییر این مسئله از موضوعی صرفاً عربی به موضوعی اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ رژیم صهیونیستی فراخواند. در همین راستا، ایشان در تاریخ اول اردیبهشت سال ۱۳۵۸ فرمودند: «بر مسلمین و بر دولت‌های اسلامی است که باهم متحد شوند و این جرثومه فساد را از بن و بیخ برکنند

این نکته قابل ذکر است که مبارزه حضرت امام با رژیم اشغالگر قدس به اول انقلاب برنمیگردد؛ بلکه از سال ۱۳۴۱ است که امام در مصاحبه‌ایفرمودند: «یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داده است کمک او به اسرائیل است. حتی در زمان جنگ بین مسلمانان و اسرائیل، شاه به اسرائیل با فروش نفت کمک میکرد)

با نگاه به بیانات امام(ره) این نکته مشهود است که ایشان دست روی نقطه‌ای گذاشته‌اند که وجه مشترک همه مسلمین از همه طیف‌ها است و مسئله‌ای فرامذهبی، فرقهای و فراقومی است که این خود سبب وحدت کلمه در درون جامعه اسلامی می‌شود. لذا می‌فرمایند: «روز قدس، یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. روز مقابله ملت‌هایی که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. در مقابل ابرقدرت‌هاست.»(۲)

و در جایی دیگر می‌فرمایند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست. روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. آنها که شرکت نمی‌کنند مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائیل و آنهایی که شرکت کردند متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در رأس آنها آمریکا و اسرائیل است. روز امتیاز حق از باطل است؛ روز جدایی حق و باطل است.)(۳)

شهید دکتر فتحی‌شقاقی، از رهبران برجسته جنبش اسلامی فلسطین(حماس) درباره این منطق وحدت‌بخش اندیشه امام خمینی(رحمه‌‌الله‌علیه) می‌گوید: «هیچ چیز به اندازه انقلاب امام خمینی (رحمه‌‌الله‌علیه)‌ نتوانست ملت فلسطین را به هیجان آورد و احساسات آنها را برانگیزد و امید را در دل‌های‌شان زنده کند. ... با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما به خود آمدیم و دریافتیم که آمریکا و اسرائیل نیز قابل شکست هستند. ما فهمیدیم که با الهام از دین اسلام می‌توانیم معجزه کنیم. از این رو، ملت مجاهدان در فلسطین، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به دیده تقدیر می‌نگرند و امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) را از رهبران جاوید تاریخ می‌دانند.» (۴)

روز جهانی قدس و اهمیت آن

۱ـ مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت رژیم صهیونیستی

این اعلام از امر به معروف که همان وحدت مسلمین است؛ حکایت دارد. حاکی از تألیف قلوب و نوعی همگرایی بین مسلمانان است. این فریاد و مخالفت باید همگانی باشد، فردی و شهری و محله‌ای نیست .

ازاین‌رو امام می‌فرمایند: «مسلمین باید فریاد کنند. گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارد. نخیر شعار فایده دارد اما اگر همه فریاد بزنندمن تنها هیچ چیز نیست. فریاد یک محله یک شهر هیچ چیز نیست. (۵)

۲ـ زیرسؤال بردن مشروعیت رژیم صهیونیستی

با اعلام روز قدس و ایجاد وحدت بین مسلمانان مشروعیت رژیم صهیونیستی در اذهان جهانیان زیر سؤال رفت و امروز شاهد گرایش مسلمانان در جهان اسلام به اندیشه‌های ناب امام(ره) و زنده شدن آرمان فلسطین در قلوب مسلمین جهان اسلام هستیم.

۳ـ روز قدس سبب ناامنی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی

تهدید امنیتی برای این رژیم از رهگذر روز قدس با حضور وحدت‌آفرین مسلمانان خود عاملی است که میتواند این رژیم را از درون متزلزل کند. مسلمانان می‌توانند از این روز به‌مثابه یک اهرم فشار علیه منافع رژیم صهیونیستی استفاده کنند که خود عامل ناامنی در داخل مرزهای این رژیم خواهد شد.

۴ـ تبدیل مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی و اسلامی

خروج منازعه از قومی و نژادی بین اعراب و صهیونیست‌ها و تبدیل به یک مسئله جهانی از طرف امام(ره) روحی تازه به جان مبارزان فلسطین دمید که به جای یک مسئله ملی و ناسیونالیستی و انتخاب گزینه‌های چپگرا و گرایش به غرب و سازش به گزینه مقاومت اسلامی بیندیشد .

دستاوردهای روز قدس

۱ـ خنثیسازی توطئه‌های غرب و صهیونسیم علیه امت مسلمان

مشروعیت‌بخشی از طریق رسانه با طرح سرزمینی بدون ملت برای ملت بدون سرزمین از سوی گلدا مایر، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی که بتوانند این شعار را به هر بیننده و هر شنونده‌ای القا و به یک باور تبدیل کنند. (مثل هولوکاست) اما امام(ره) با اعلام روز قدس و آوردن مسلمانان به صحنه برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس این مشروعیت‌بخشی را زیر سؤال بردند.

۲ـ مشارکت عمومی در بین مسلمانان از رهگذر کسب معنویت

ماه رمضان عاملی برای کسب معنویت و تزکیه نفس و ایجاد نوعی اراده جمعی بین مسلمین برای مقابله با جبهه باطل و بالا رفتن روحیه ایثار این اعتماد را به مسلمانان داده که می‌توان قدس شریف را آزاد کرد اگر وحدت بین آنها به وجود بیاید و این حضور در جمعه آخر رمضان حکایت از اندیشه ناب حضرت امام(ره) در جهان اسلام دارد که می‌فرمایند: «در شب قدر مسلمانان با شب‌زنده‌داری و مناجات خود را از قید بندگی غیر خدای تعالی که شیاطین جن و انساند، رها شده و به عبودیت خداوند در می‌آیند و در روز قدس که آخرین روزهای شهرالله اعظم است، سزاوار است که همه مسلمانان جهان از قید اسارت و بندگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت‌ها رها شده و به قدرت لایزال الله بپیوندند و دست جنایتکاران تاریخ را از کشورهای مستضعفان قطع و رشته طمع آنان را بگسلانند.»(۶)

۳ـ-آشکار کردن نفاق سران حکومت‌های غربگرا در جهان اسلام

همان‌طور که امام(ره) فرمودند روز جدایی بین حق و باطل است. ممانعت برخی از کشورهای منطقه در برگزاری تظاهرات حکایت از داشتن رابطه سیاسی با دولت و رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و از آنجا که این روز، روز مقابله و رویارویی اسلام با صهیونیسم است، مواضع این دولت‌های غربگرا برای امت مسلمان روشن شد .

از این رو امام می‌فرمایند: «... روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد، متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملت‌ها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند.»(۷)

۴ـ بالا بردن تب اسلام‌خواهی در بین امت اسلامی

با اعلام روز قدس و تکرار آن در هر سال و اینکه ایران پرچمدار آن است، تب جمهوری اسلامی خواهی امت‌‌های منطقه بالا گرفته است. از این رومی‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بحق ملت ایران نقش بسزایی در ایجاد انگیزه برای حضور و ایجاد وحدت بین مسلمانان داشته است و هر سال حضور ملت ایران جان تازه‌ای در کالبد آزادیخواهان جهان دمیده و پایبند بودن به آرمان‌های امام و انقلاب را به رخ جهانیان کشیده است.

نتیجه

منشأ پیدایش این روز را فقط باید در اندیشه ناب امام(ره) جست‌وجو کرد که همواره خطر صهیونیسم را به مردم و ملت‌های مسلمان گوشزد کردند و اعلام جمعه آخر رمضان به منزله روز قدس ضربه‌ای کاری بر پیکر امپرالیسم وارد کرده که هر سال با فرارسیدن این روز شاهد تدابیر شدید امنیتی از ناحیه رژیم اشغالگر قدس هستیم. به امید آزادی قدس...

بسیج دانش آموزی خفر
۲۰تیر


 چرا ایران به حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی کمک می‌کند؟ چرا باید جوانان ایران در عراق و سوریه به شهادت برسند؟ آیا با پول‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سوریه و عراق هزینه می‌کند، نمی‌توان بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کرد و برای جوانان شغل ایجاد کرد؟ مگر از قدیم نگفته‌اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است! 
گزاره‌ها و سؤالات بالا، نمونه‌ها و بخشی از موضوعاتی است که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به صورت مستمر مطرح می‌شود. مخاطبان این مطالب، سه گروه هستند: ۱ـ کسانی که منطق و دلایل کمک کردن‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت و حضور مستشاری آن در کشورهایی چون سوریه و عراق را می‌دانند و با این موضوع برخوردی عقلانی و دینی دارند؛ ۲ـ کسانی که چنین شناخت و نگاهی ندارند و ۳ـ کسانی که مطالب را خوب می‌دانند، ولکن با موضوع برخورد سیاسی داشته و از دریچه منافع حزبی و جناحی با آن برخورد می‌کنند. گروه دوم عمدتاً به دلیل نداشتن شناخت، تحت‌تأثیر القائات قرار گرفته و منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال مقاومت و مسائل منطقه می‌شوند و بر این اساس، به باز نشر این سؤالات در جامعه می‌پردازند. برخی از این افراد در شرایط مقتضی، به‌مثابه پیاده‌نظام گروه سوم، مانند روز قدس سال ۸۸، در کف خیابان اقدام به سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» می‌کنند. حرف اصلی منتقدان این است که چرا باید از جیب ملت ایران در حالی که خود مردم ان نیازمند هستند، برای کشورهای دیگر از جمله لبنان، فلسطین، سوریه و عراق خرج شود؟ 
در گذشته برخی از اصلاح‌طلبان در دامن زدن به چنین ذهنیتی به صورت آشکار نقش ایفا کردند. یادم هست که در دولت دوم اصلاحات، در دانشگاه تربیت مدرس جمعی از اصلاح‌طلبان، همایشی بر پا کردند با نام «فلسطین و نگاه ایرانی. در این همایش که افرادی در سطح مشاوران رئیس‌جمهور هم شرکت کرده بودند، اصل حرف این بود که جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تا به حال، به موضوع فلسطین نگاه ایدئولوژیک داشته و این نگاه با منافع ملی در تعارض است. در واقع، برپاکنندگان آن همایش که اصلاح‌طلبان بودند، می‌گفتند باید به فلسطین با نگاه ایرانی و از دریچه منافع ملی نگاه کنیم. شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» خروجی همین نگاه در فتنه‌ سال ۸۸ بود. 
اکنون هم طرفداران این نگاه، به نوعی فعال هستند. چندی پیش یکی از مشاوران رئیس‌جمهور گفته بود با توجه به کاهش درآمدهای دولت، بهتر است سطح فعالیت‌های مستشاری ایران در منطقه کاهش یابد. مبنای این نگاه؛ همان است که می‌گویند، کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت جنبه ایدئولوژیکی دارد. با این مبنا، گفته می‌شود وقتی ما خودمان مشکل داریم، چرا باید پول اندک‌مان را در دیگر جاها خرج کنیم؟ آیا تمام واقعیت‌ این است که می‌گویند؟ خیر؛ واقعیت آن است که جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر آنکه با نگاه انسانی، دینی و اعتقادی و بر حکم وظیفه شرعی به مقاومت و ملت‌های مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و… کمک می‌کند، اما این کمک‌ها و تقویت مقاومت، اقدامی هوشمندانه و حکیمانه، در راستای تأمین منافع ملی و درصدر این منافع، امنیت ملی است. به عبارت صریح‌تر، امنیت امروز کشور، ثبات و آرامش ملت ایران که در منطقه پر آشوب بی‌نظیر است، در پرتو همین کمک‌ها و مجموعه‌ اقدامات دیگر حاصل شده است. اگر کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند، حقیقتاً صادق بودند، امروز باید پیشگام حضور در سوریه و عراق برای دفاع از مرزهای ایران و امنیت کشور باشند. برای فهم و درک این موضوع، ذکر دو نکته لازم است: 
نکته اول: سهم مقاومت در قدرت بازدارندگی نظامی ایران؛ تمامی کارشناسان می‌دانند علت عدم حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر به ایران، قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در سطح بازدارندگی بوده است و تمامی کارشناسان طرفدار این نگاه، سهم مقاومت و به‌ویژه حزب‌الله لبنان در تولید چنین قدرتی برای جمهوری اسلامی ایران را، یک سهم بالا می‌دانند. اگر بخواهیم میزان این سهم را بدانیم، تأمل در موارد زیر کفایت می‌کند: 
الف ـ حمله رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی به حزب‌الله لبنان، مقدمه‌ای بود برای حمله این رژیم به جمهوری اسلامی، اما شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه، آنان را به این جمع‌بندی رساند که هرگز نباید موجودیت خود را با حمله نظامی به ایران، به خطر اندازند. 
ب‌ـ در خلال مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا، باراک اوباما در توجیه دلایل توافق با جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای و استفاده نکردن از گزینه نظامی علیه ایران، به منتقدان داخلی خود گفت، اگر ما به ایران حمله نظامی می‌کردیم، حزب‌الله لبنان امنیت تل‌آویو را به خطر می‌انداخت. این سخن بسیار روشن است و نشان می‌دهد که سهم حزب‌الله لبنان در تولید قدرت در سطح بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران، یک سهم بالا و تعیین‌کننده است. 
نکته دوم: جنگ با تروریست‌ها در عراق و شام، یعنی درگیر شدن با دشمن در دوردست‌ها؛ این یک واقعیت است که اساس شکل دادن به این گروه‌های تروریستی از سوی شبکه استکبار و شبکه صهیونیسم به همراه متحدان منطقه‌ای خود، برای زدن جمهوری اسلامی، مقاومت و جریان بیداری اسلامی است. بنابراین، هدف اصلی خود سوریه و عراق نیست. بحران‌آفرینی در سوریه و عراق، مقدمه‌ای برای بحران‌سازی در ایران و شکست جمهوری اسلامی بود. در واقع، اگر این گروه‌های تروریستی با کمک‌های مستشاری و شهدای مدافع حرم، در سوریه و عراق زمین‌گیر نمی‌شدند و شکست نمی‌خوردند، الآن باید با آنان در داخل ایران می‌جنگیدیم. آیا اگر پای این گروه‌های تروریستی به ایران باز می‌شد، آن کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران»، سر می‌دادند، حاضر بودند با حضور در مناطق جنوب شرق، شمال غرب و حتی در دیگر استان‌های درگیر بحران، حضور پیدا کرده و جان خود را فدای ایران کنند؟ پاسخ روشن است؛ آنان چمدان سفر بسته، به نقاط امن در ایران یا دیگر کشورها کوچ می‌کردند. بنابراین جانبازان واقعی برای ایران اسلامی، همان‌هایی هستند که از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنند و با این دفاع به‌‌مثابه یک وظیفه دینی و اسلامی، امنیت ایران را نیز تأمین می‌نمایند. 
بر اساس آنچه به اختصار آمد؛ باید بدانیم که کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت و حضور مستشاری در کشورهای منطقه، علاوه بر انجام یک تکلیف اسلامی و انقلابی در راستای کمک به ملت‌های مظلوم و کسانی که با نظام سلطه مبارزه می‌کنند، اقدامی هوشمندانه با یک سهم بسیار بالا و تعیین‌کننده، در تأمین امنیت ملی است.

بسیج دانش آموزی خفر
۲۰تیر

 به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی اسنان فارس در کازرون، طرح جوانه های امید بسیج دانش آموزی همراه با ضیافت افطاری با حضور جناب سرهنگ شرفی فرماندهی ناحیه و  برادر  کاظم عباسی مدیریت آموزش و پرورش در 13 تیر 95 در سالن آمفی تئاتر ناحیه برگزار گردید.


 در ابتدا جناب سرهنگ شرفی بیان کرد:ما با انتخاب فرماندهان پیشگامان از میان دانش آموزان به آن ها عرصه می دهیم تا مسئولیت پذیری در جوانان افزایش یابد و جوانگرایی صورت گیرد و علت بها دادن به دانش آموزان ایجاد حس مسئولیت پذیری در آنان است . 
دیگر نکته انتخاب فرماندهان از میان دانش آموزان این است که باعث ارتباط بیشتر با جامعه می شود لذا بنابر سخن مقام معظم رهبری که فرمودند : " تحصیل ، تهذیب و  ورزش " اولویت اول درس دانش آموز است.

سپس مدیر آموزش و پرورش گفت: از نظر روانشناسان سه عامل باعث کامل شدن یک انسان می گردد، وراثت ، تربیت و محیط .
باتوجه به نظر روانشناسان ما باید یک الگوی عملی رفتار به دانش آموزش دهیم که در دین اسلام این الگوهای عملی رفتار زیاد است و می توان به حضرت علی (ع) اشاره کرد.

 ایشان  در ادامه بیان کرد : اگر حضرت علی (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم درس های شجاعت ، ایثارگری ، عدالت و بخشش و... یاد می گیریم. اما متاسفانه در جامع امروز اتفاق نمی افتد و از همه فرماندهان امیدان،پویندگان و پیشگامان خواستاریم به این الگوی عملی رفتار بیشتر دقت شود و به دانش آموزان آموزش های لازم داده شود و از زندگی این بزرگان در زندگی روزمره خود استفاده کنیم.

 جلسه با اقامه نماز مغرب و عشا و ضیافت افطاری به پایان رسید.

بسیج دانش آموزی خفر
۱۴تیر

شهید دکتر فتحی شقاقی، از رهبران برجسته جنبش اسلامی فلسطین (حماس) درباره این منطق وحدت‌بخش اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه ‌ می‌گوید: «هیچ چیز به اندازه انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه ‌ نتوانست ملت فلسطین را به هیجان آورد و احساسات آنها را برانگیزد و امید را در دل‌هایشان زنده کند. ... با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما به خود آمدیم و دریافتیم که امریکا و اسبانگاه به راهبردهای امام ره در مقابل با استکبار راهبرد وحدت در مقابل مستکبرین و صهیونسیم راهبردی حیاتی برای جهان اسلام است .واز یک سو امر به معروف که وحدت در بین مسلمین واز سوی دیگر نهی از منکر که تفرقه است میباشد.

و بر مبنای اندیشه امام ره بازگشت آرامش به جهان اسلام و مقابله با اشغالگران قدس از رهگذر وحدت محقق می شود .واعلام روز قدس از طرف امام در ابتدای انقلاب اسلامی ضربه ای کاری بر پیکر امپریالیزم بود .

تعیین روزجمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس نه تنها مقابله با صهیونسیم بلکه مقابله با تمام مستکبرین که از اسرائیل و صهیونسیم حمایت می کنند بود .

در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه ‌ ، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان است و ایشان با نام‌گذاری روز قدس و تغییر این مسئله از مقوله‌ای صرفا عربی به مقوله‌ای اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل فراخواند. در همین راستا، ایشان در تاریخ اول اردی‌بهشت سال ۱۳۵۸ فرمود: «بر مسلمین و بر دولت‌های اسلامی است که باهم متحد شوند و این جرثومه فساد را از بن و بیخ برکنند».

این نکته قابل ذکر است که مبارزه حضرت امام با اسرائیل به اول انقلاب برنمی گردد بلکه ازسال ۱۳۴۱ است که امام در مصاحبه فرمودند ( یکی از جهاتی که مارا در مقابل شاه قرار داده است کمک او به اسرائیل است .حتی در زمان جنگ بین مسلمانان واسرائیل شاه به اسرائیل با فروش نفت کمک می کرد)(۱)

رائیل نیز قابل شکست هستند.

بسیج دانش آموزی خفر
۰۹تیر

زمانی که بحث اعزام به سوریه پیش آمده بود؛ برخلاف موارد گذشته اصلا با من مشورتی نکرد. یک دلیلش شاید این بود که می‌ترسید من مخالفت کنم و یا شاید احساس می‌کرد که باید به چشم یک ماموریت سازمانی به این امر نگاه کند. بنابراین قبل از اعزام با من و مادرش خداحافظی کرد و رفت؛ گفت که به ماموریت می‌رود و من ابداً فکر نکردم که شاید این ماموریت بازگشتی برای سجاد در پی نداشته باشد.

فرزندش را ندید و به سوریه اعزام شد/شیفته خدمت در یگان ویژه صابرین بود
بسیج دانش آموزی خفر
۰۹تیر

بسیج دانش آموزی خفر