حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام حسن مجتبی(ع) خفر

فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه و واحدهای مقاومت

دستاوردهای روز جهانی قدس

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

شهید دکتر فتحی شقاقی، از رهبران برجسته جنبش اسلامی فلسطین (حماس) درباره این منطق وحدت‌بخش اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه ‌ می‌گوید: «هیچ چیز به اندازه انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه ‌ نتوانست ملت فلسطین را به هیجان آورد و احساسات آنها را برانگیزد و امید را در دل‌هایشان زنده کند. ... با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما به خود آمدیم و دریافتیم که امریکا و اسبانگاه به راهبردهای امام ره در مقابل با استکبار راهبرد وحدت در مقابل مستکبرین و صهیونسیم راهبردی حیاتی برای جهان اسلام است .واز یک سو امر به معروف که وحدت در بین مسلمین واز سوی دیگر نهی از منکر که تفرقه است میباشد.

و بر مبنای اندیشه امام ره بازگشت آرامش به جهان اسلام و مقابله با اشغالگران قدس از رهگذر وحدت محقق می شود .واعلام روز قدس از طرف امام در ابتدای انقلاب اسلامی ضربه ای کاری بر پیکر امپریالیزم بود .

تعیین روزجمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس نه تنها مقابله با صهیونسیم بلکه مقابله با تمام مستکبرین که از اسرائیل و صهیونسیم حمایت می کنند بود .

در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه ‌ ، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان است و ایشان با نام‌گذاری روز قدس و تغییر این مسئله از مقوله‌ای صرفا عربی به مقوله‌ای اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل فراخواند. در همین راستا، ایشان در تاریخ اول اردی‌بهشت سال ۱۳۵۸ فرمود: «بر مسلمین و بر دولت‌های اسلامی است که باهم متحد شوند و این جرثومه فساد را از بن و بیخ برکنند».

این نکته قابل ذکر است که مبارزه حضرت امام با اسرائیل به اول انقلاب برنمی گردد بلکه ازسال ۱۳۴۱ است که امام در مصاحبه فرمودند ( یکی از جهاتی که مارا در مقابل شاه قرار داده است کمک او به اسرائیل است .حتی در زمان جنگ بین مسلمانان واسرائیل شاه به اسرائیل با فروش نفت کمک می کرد)(۱)

رائیل نیز قابل شکست هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۴
بسیج دانش آموزی خفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی